fredag 1 januari 2016

Summering 2015

2015 swischade förbi i ett rasande tempo. Tyvärr är det jobbet som tagit mycket av min tid. Men jag har även hunnit med att vara med familjen i fjällen och en resa till Kreta. Träningen blev lidande av arbetssituationen. Inga korta pass under luncherna och ett riktigt dåligt skov i september där träning knappt var möjlig. Men det var också resultatet av mycket intensivt stillasittande på jobbet. Haft järnbrist från juli till oktober vilket resulterade i huvudvärk, trötthet och hjärtklappning när jag fick upp pulsen. Inget som direkt gynnade träningen. I november var vi lite olycksdrabbade. Först var vi alla sjuka i en långdragen snuva med ont i halsen och hosta, tom jag var snuvig! Sedan fick Gabriel knäskålen ur led och knäckt, och fick gå med gips från grenen ner till fotleden i fyra veckor. Jag blev påkörd när jag stod still med bilen i en rondell, vilket resulterade i ofrivillig vila i nästan två veckor. Sedan avlivades Zoe.

Om jag ska fokusera på lite positiva saker så minns jag med värme de månader älskade Lisa bodde här. En av de mest mysiga människor jag träffat på. Madonna-konserten var en upplevelse, och det är en av många saker jag gjort tillsammans med David. Kristina från Duvemåla som jag var och såg med Philippa-älskade den! Fick mig att tänka på mig och Christer, vilken tur vi har som har varandra! My har under året fortsatt att utvecklas och tecknar nya ord hela tiden, älskade ungen! Året avslutades storstilat med Star Wars The force awakens på IMAX och jag satt helt uppslukad under hela filmen, fantastiskt!

Målet för 2015 var att hålla igång träningen och med tanke på utredningen av My i början på året, två olika förskolor under tre månader och jobbet så tycker jag att jag lyckats. Någon vidare beachform hade jag inte under sommaren-men jag bryr mig helt enkelt inte tillräckligt mycket om hur jag ser ut. Utan fokus har mer varit på att orka-och det har jag gjort, även om det periodvis varit lite väl nära gränsen på min ork och förmåga.

Mitt mål för 2016 är att lära mig fler tecken! Jobba mindre och träna mer så jag orkar med!

Jag är tacksam för så mycket!

8872 min / 6d 03:51:39
Total sträcka:
72,71 km
Antal träningspass:
209
Antal dagar med träning:
183 (49,6% av 369 dagar)
Snitt sträcka per vecka:
1,38 km (baserat på ca 52,7 passerade veckor)
Snitthastighet:
5,03 km/h
11:55 min/km

Inga kommentarer: