torsdag 7 augusti 2014

Funderar över mycket..

Dagarna går och går och tankarna far och flyger. Funderar mycket över vem jag är, hur jag är och varför jag är. En insikt jag kommit till är att mina absolut bästa och charmigaste sidor också är mina sämsta sidor. Det som är livligt och intensivt blir också kvävande och överväldigande. Gissar även att min förmåga att se och fånga upp saker både är himmel och helvete. Samtidigt är jag jag..vill inte bli någon annan. Visst, behöver polera en del-men svårt att göra om och göra nytt. Vill inte bli något jag inte är.

Jag bara önskar att samma tolerans jag har gällande att man kan vara olika också inkluderade mig. Tycker inte toleransen ökat mot de som vägrar leva på ytan, ibland funderar högt och ifrågasätter. Snarare tvärt om! Man ska inte prata om andra, diskutera fenomen i samhället, utan det ska bara vara..men då förändras inget. Jag behöver ventilera tankar, det är ofta då jag ändrar åsikt eller kommer till insikt..

Jag kommer aldrig fixa kallprat. Har övat och övat-men nä...Det förstår jag mig inte på. Jag vill ha levande samtal om saker som betyder något-stort som smått. 

Funderar också på om jag för över det här beteendet på mina barn..antagligen. Är det dåligt? Ja, kanske ibland..samtidigt tror jag att olika ändå är bäst:)

Inga kommentarer: