måndag 2 december 2013

Känns tomt-rapport från helgen

Fredag em tog vi flyget ner till Göteborg. Allt flöt på fint! Väl framme hade det, trots att Evelina ringt o dubbelkollat tidigare i veckan, blivit fel med rummen. Efter lite tjafsande så blev vi uppgraderade. Middagen intogs på rummet. Tisdag var det en del koll av Evelinas form.
Hann även med ett kortare besök på Liseberg innan det var dags att hjälpa Stina Mittermeier med hennes make up inför bikinifitnessdebuten.
Sedan fort iväg för att ta hand om Lo innan middagen som avnjöts på westcoast. 
Vaknade redan kl 04.00 på söndagen då Christer har bihåleinflammation och lät som en elefant. Hade nog somnat om i normala fall men var lite stressad. Blev bad, makeup och hårfix istället...
Tidig ensam frukost på Heaven23. Sedan ner och kolla av Eve. Exakt 08.00 hjälpte jag Helene Wilhelmsson att sminka hennes adept Ulrica. Tog exakt 30 minuter! Sedan dags för Lo
...innan jag återigen gav mig av-ner till backstageområdet för att sminka och coacha Evelina.
Tyvärr så blev det inte topp 15..o det var en besvikelse. Men vi är ändå nöjda med vad vi åstadkommit så här långt, även om det ska bli bättre.
Resan hem gick sådär...det var storm med kastvindar när vi skulle landa så planet fick avbryta mitt i landningen och börja om. Snacka ångest och rädsla. Ville checka ut mentalt...och åh så jobbigt att inte sitta bredvid My...hon satt med pappa två rader fram. De fick göra ett nytt försök och det var många som blev åksjuka och kräktes-däribland My..som blev så ledsen:( Människor skrek och grät..men det gick bra tillslut. Phew!
Väl ute var jag glad att Lo satt i sjalen då luften var full av små partiklar. Tom svårt att ratta bilen emellanåt. Fick sms idag från Malmö Aviation:
"Hej Therese Wallin,
Ni var passagerare på TF036 mellan Göteborg och Bromma igår 1 december. Kapten var tvungen att avbryta landningen och göra  om inflygningen på grund av kraftiga kastvindar. Vi förstår att detta kan ha upplevts obehagligt. Skulle ni vilja komma i kontakt med oss rörande er upplevelse så är ni välkomna att höra av er till xxxxx@malmoaviation.se så återkommer vi till er. / Mvh Malmö Aviation"
Det var bra av dem!! Inte en upplevelse jag kommer glömma i första taget. 
Nu är det slutcoachat för i år! Men jag tycker året varit bra!

Inga kommentarer: