söndag 6 oktober 2013

Hormonöverflöd

Oj! Vad mina hormoner löper amok. Typiska tredjedygnet-hormoner, dock lite snabbare. Lo har kommit igång bra med amningen och hela dagen har bajset varit gult och hon kissar rikligt. Mao min produktion var lite snabbare igång än normalt. Kanon! Det som är jobbigt är svullnaden i kroppen. Speciellt vänster fot/vad är jättesvullen. Ska köpa nya stödstrumppor imorgon. Ett måste!!

Förlossningen var inte så jättebra. Gillade inte igångsättningens inverkan på förloppet och kroppen. Fick ingen hjälp av kroppens egna hormoner. Blev jätte trött och orkade inte alls på samma sätt. Fick koppla på viljan för att överhuvudtaget kunna föda. Hade bra hjälp i form av Evelina som servade med spypåsar och dryck. Fick mig även ett gott skratt mitt i allt då hon och C festade till det lite. Beslutet om igångsättning handlade om mina tidigare skador och storleken på mina barn. Enligt tillväxt UL låg hon bara 6% plus men min bedömning var att hon var minst lika stor som My. Jag hade rätt och beslutet om igångsättning var mao också korrekt. Lo vägde 4040 gr (52 cm) trots att hon sattes igång i v 39+5. Av fosterfettet att dömma hade hon tänkt ligga där inne lika länge som My. förlorade mycket blod och var i det närmaste apatisk efter fl.

Inga kommentarer: