fredag 31 maj 2013

Känner mig skruttig


Mmm...känsliga läsare varnas för gnällinlägg..


Har jobbat långa dagar ett tag och förra fredagen tog jag på ett vik på SATS..vilket kändes som starten på en svacka. Har varit så trött sista veckan.Efter måndagens BP fick jag dessutom ont i höger höft..så onödigt! Blir bättre om jag inte sitter så mycket eller promenerar..så idag tog jag bilen. Tyvärr är kollegan sjuk så det blir långdag igen. För att toppa det har jag en härlig magkatarr sedan ett par dagar..så helgen kommer perfekt! Tänker vila! Ikväll kommer Ph hem. Hon och C ska på Kiss imorgon. Ska se om någon har lust att komma över och hänga i soffan. Annars blir det jag och My. 

Som grädde på moset blir jag ledsen varje morgon när jag ser hur tjock jag blivit (pratar inte om magen), känns så onödigt av kroppen att lägga på så mycket extra..måste ju vara någon sorts försvarsreaktion..Kan inte riktigt släppa det..vilket jag borde eftersom jag borde vara vis av tidigare graviditeter att min kropp gör som den behagar..Minns när Olga berättade om sitt kladdkaksbak som oftast slutade med att hon åt upp smeten innan den åkte in i ugnen..och det är inte jag..men jag vet att många gör sådant när de är gravida. Jag har tränat som vanligt, gått mycket mer (vanligtvis går jag ner på våren när jag börjar promenera), äter glass som jag också gör på våren, dock lite oftare...ligger på runt 2300-2500 kcal/dag(vilket är MINDRE än jag brukar ligga på). Så det finns ingen logik i det hela. Jag vill behålla de stackars muskler jag har och bebisen måste må bra där inne så jag tänker inte ens försöka sänka. Men, jag försöker tänka att konditionen är ok och musklerna finns kvar under späcket..så jag är bara en gravid, fet MEN vältränad person..men det är inte lätt...

Samtidigt är jag otroligt tacksam över att vara gravid..det är en ynnest..det går inte att säga något annat. Jag bara hoppas allt går bra!

1 kommentar:

Annifey sa...

Det är klart du ska gnälla om det är en skitdag!

Jag tycker att du är fin!
-Jättejättefin!