fredag 8 mars 2013

Konsten att vara stöttande

Ja, det är inte alltid lätt.

Jag fick här om dagen ganska hett material i min hand. Någon vars framgång jag följt de sista åren med beundran och även försökt att stötta på olika sätt hade råkat göra en missbedömning som denne inte var medveten om. Den här missbedömningen bedömde jag skulle kunna förstöra allt denna entrepenör hade byggt upp. Jag är sådan av naturen att jag har svårt att stå och se på när saker rivs ner som någon byggt upp med blod svett och tårar. Dessutom spreds ganska snabbt rykten och jag valde att informera personen ifråga.

Ok, jag hade kanske inte förväntat mig ovationer och applåder. Men det hat jag fick möte chockade mig. Det hette plötsligt att jag hade gett så mycket dålig kritik så det var lika bra att jag tappade bort denna persons nr. DÅLIG KRITIK? Jag vill minnas att jag bara för en vecka sedan skrev 3 superlativ om denna människa och har inte fått ett endaste liknande stöttande ord av denna person under de 3 år vi varit bekanta. Jag satte mig och gick igenom SMS som jag skickat (ja, jag skärskådade mig själv naturligtvis), fanns det någon sanning i hennes utlåtande? Nej!

Jag försökte ringa personen. Tror ni denne ville lösa saken?

Vad gjorde jag för fel? Jo, jag tänkte att det är bra om personens företag överlever och fortsätter gå bra. MEN människor vill inte ha stöd. De vill ha ryggdunk och omger sig hellre med falskhet.

Idag fick jag reda på att det förekommit inlägg om "varför vissa vill såra andra" en annan kompis berättade att det helt plötsligt spridits strunt om mig. Denna människa är med i nätverket B.A.B.Y men är långt ifrån en syster med tanke på det beteendet. Högstadienivå..

Nu är jag lika mogen genom att skriva detta inlägg, men det finns alltid två sidor av myntet..och det här var min sida..

Nästa gång kommer jag hålla tyst medans jag ser världen rasa...Nä, det är inte jag! Om jag ändå gjorde något gott i slutänden så var det värt att få en käftsmäll tillbaka! Det kallas civilkurage..

Inga kommentarer: