måndag 21 januari 2013

Skriver inte

Nä-jag skriver inte så mycket nu. Har fullt upp med att bråka med kroppen och det är så lätt att det låter neggigt och jag är inte en neggig person. Men just nu börjar det faktiskt tära på mig. Haft en rejält dålig månad bakom mig med rejäl kramp och två täta ryggskott med mycket ischias ner i vänster ben. Klart att jag också ledsnar emellanåt. Bröstryggen har jag varit och behandlat men sjukgymnasten vågar inte sätta nålar där(för nära lungorna). Så det har varit extra mineraltillskott, paraflex(kramplösande) och smärtlindrande (muskelavslappnande). Inte vad jag föredrar, men hellre det är följdfel..jag vet att det handlar mycket om hur mycket jag arbetar..och innan jul satt jag långa(för långa) dagar med roligt/intensivt jobb..och det var då det började bli riktigt dåligt...sedan fortsatte jag på samma sätt efter ledigheten. På den vägen var det. Nu är det lugnare och jag satsar på att vända spiralen. Heja kroppen! Jag vet att du kan!

Inga kommentarer: