tisdag 27 november 2012

Onödiga utgifter

Idag gick jag upp supertidigt då jag visste att jag hade mycket att göra på morgonen. Fick ingen hjälp av den pubertetiga sonen men hann ändå med allt. Dock står jag i hallen i mina tajta svarta byxor och nya jobbtop och ska sätta på mig mina stövlar och gå till jobbet..tycker att vänsterstöveln ser lite väl skitig ut, men sätter på mig den..för att inse att den är storlek 38(jag har 39). Mao Ph har tagit fel stövel med sig när hon åkt till Skövde. Gha!! Hennes är dessutom medium i lästen och min small. Trots det har hon inget märkt. Att jag inte noterat det förrän idag beror på att jag vabade halva dagen igår och inte var riktigt jobbmässigt klädd på eftermiddagen. Blev så ledsen. Äntligen hade jag hittat fina sköna stövlar och så blir det så här. Måste mao gå och köpa nya stövlar idag(samma går inte, de finns bara kvar i strl 36)...eller vänta till jul på att få den gamla stöveln och då hoppas på att lästen inte är uttöjd eller stöveln snedtrampad. Det senare alternativet fungerar inte. Har flera events under december där jag inte kan lufsa omkring i ett par fodrade slitna beiga Timberland. Som idag tex:/ Ja, vissa kanske tycker det är gnälligt av mig, men jag gillar verkligen inte att shoppa skor..tycker det är jobbigt och hittar i princip aldrig något jag tycker om, så jag blev verkligen jätteledsen:( Känns så onödigt inför julen också..med allt vabande också..

Inga kommentarer: