lördag 1 september 2012

Bestämde mig igår

Efter ett par glas skumpa;) att jag skulle tävla trots allt. Så sagt och gjort, ställde kl på sjukt tidigt och hämtade upp Evelinas lillasyster på vägen. Registrerade mig och fick nr 13. Spännande!! Det var det nya systemet med stänger och klicka på vikter. Svårt att få tag på alla vikter men lyckades radda upp det jag behövde i prydliga högar. Uppvärmningen körde jag enbart med stången, sedan började själva tävlingen. Dommaren hade innan vi satte igång informerat om vad som gav avdrag och hur man kunde bli diskad, bla otillåtna pauser och dålig teknik. Vikt och utförande var mao avgörande. Benlåten gick ok och jag körde med 30 kg, kan ha fått avdrag för ev för dåligt djup på slutet. Ändå nöjd, aldrig testat så mycket förut. Hade lite svårt att få av stången, men det gick. Snabbt byte till bröst-men då inser jag att mina prydliga högar plötsligt är puts väck. Tjejen till höger om mig har tagit för sig. Bråttom bråttom! Hade helt plötsligt bara två val, 20 eller 10? Hade tänkt mig 15..fick bli 20. Shit! Det gick inte. Bröstlåten är alldeles för lång och jag orkade helt enkelt inte. Sånt är livet och spelets regler. Sedan var det rygg, körde inte tungt, endast 12 kg, hade hunnit ta nya vikter från en stång bakom mig. Körde sedan det även på triceps och biceps. Tyckte jag skötte mig bra för att vara första ggn. Det var roligt! Dagens lärdom är dock att gömma småvikterna under lådan då det inte finns tid att hämta nya om någon lånar vikter. Helt slut! I em tänker jag testa grit strenght;)

Inga kommentarer: