fredag 17 augusti 2012

Jag har misslyckats

i min bojkott av Nestlé även om jag i stora drag vägrar köpa deras produkter, så köper jag kaffet. Sedan anser jag att om man inte ammar så står barnens bsäta alltid i första rummet och då blir det det tillägg som fungerar bäst för bebis. Ganska självklart. Jag vill ändå uppmuntra alla att så långt det är möjligt inte välja Nestléprodukter, framförallt de uppenbara som barnmat, after eight, Zoega och Nescafé. Jag ska bättra mig! Väntar på att maskinen ska packa ihop så blir det bättring. Håller med min man lite, att det är resursslöseri att slänga något som fungerar..även om det inte håller helt som argument. Vilken kaffemaskin rekommenderar ni?

Kolla filmerna...


1 kommentar:

Annifey sa...

Vi går tillbaka till presso så snart vår kaffebryggare ger upp. Är så vansinnigt trött på alla elprylarna.

Elvispen, riv- och skiv-monstret och vattenkokaren har fått gå före till ÅVC-himlen