måndag 28 maj 2012

Mors dag

Ja, det är inte en dag som firas i vårt hem. Min dag igår såg ut så här:
Vaknade kommer upp och ser att ingen disk är gjord efter lördagens schlagerfirande. Laddar diskmaskinen och ställer mig sedan och handdiskar. Röjer undan hjälpligt så My kan få frukost. Fixar även snabbt ihop kall saft, skuren melon och packar för ingarö. Väl på ingarö så hinner jag ligga still en stund innan killarna simmar ut och lägger sig att sola. Kvar är jag och My. Gott så, solen värmer och ynglen är skoj. Efter lunch så är My trött. Svårsövd. Killarna simmar igen ut för att mysa ute på bryggan. Till slut somnar hon och jag lägger mig ner att sola...o då är det dags att åka hem;) Väl hemma, kliver jag över samma sopor som stod där på morgonen, tänkte jag mig resterna från lördagen. Visste att det fanns lamracks kvar. Men, nej, de hade tydligen slunkit ner i en hungrig tonåring. Lyxlunch. Börjar vid det här laget bli lite grinig, men tar ett ägg och en kaffe, slänger in en 60tvätt och åker och storhandlar medan C är o spelar tennis. Vet att jag som senast kan komma iväg och träna 1720. Väl hemma inser jag att det inte kommer bli någon träning. Inte om det ska bli någon middag och My få sitt. Alla är nämligen upptagna med annat. Påminner barnen om att ringa sin mor. Halv sju sätter jag mig till bords ensam med barnen, c håller på med en föreningsgrej. Lammstek med gräddsås, sallad och sparris. Till dessert fruktsallad som Ph gjort. Efter middagen är jag helt slut. Kör igång en 40tvätt och tar ett bad med My. Vi var i säng innan åtta.

Idag när jag vaknade så var tvätten inte upphängd=köra om. Samma saker som låg framme i köket igår är fortfarande framme. Samma sopor som jag klev över igår var kvar. Mao grinig morsa igen. Så, idag har jag bestämt mig för en ego-dag. Ingen disk, ingen tvätt, inget undanplockande, ingen matlagning(My får sitt så klart). Idag är det mors dag för att jag bestämmer det! Mycket bra lösning istället för att gnälla;)