måndag 5 mars 2012

Två veckor kvar till operationen

om allt går som de ska. Mao, bara två veckor kvar att gymma. Blir mao mycket träning närmsta tiden då jag sedan inte får träna på ett tag. Dr trodde att jag kunde börja med promenader ganska fort. Lättare styrka efter 3 veckor. Men tung styrka dröjer:( Tur det är vår snart då:) Så jag kan vara ute mycket:)

Veckan kommer se ut så här:

Promenader innan frukost de morgnar My vaknar tidigt, minst 3 ggr
Måndag och söndag: Ben!
Tisdag: BP
Onsdag: Armar
Torsdag: Axlar och rygg
Fredag: Något
Lördag: Jobb och vila

Maten kommer vara funktionsinriktad. Mest protein och en hel del bra fetter, frukt och grönsaker som främsta kolhydratskällor. Mer kolisar på kvällen iom att jag ammar mycket på natten. Mao, jag håller inte igen utan vill vara så starkt och frisk som möjligt inför op! Däremot måste jag dra in på sockret, har skaffat mi en del dåliga vanor..inte så att det är så farligt, men det är smittsamt. Barnen(o mannen) äter gärna som jag gör, mao måste jag se till att ändra om.

Ex. frukosten idag
Valio laktosfri matkvarg med blåbär, funligh, cashew (6-7 st)och psyllium
1 ägg, 2 skinkskivor, 2 ostskivor
1 liten latte (1 dl laktosfri mellanmjölk)
1 apelsin
Tillskott: 3 omega3kapslar, 2 mitt val kvinna, d-vitamin och 1 superminerals från great earth
Ganska mycket mat mao, men mättande och närande:) Jag är ingen liten tjej och behöver många kcal per dygn. Däremot behöver jag inte socker, det tillför inget annat än njutning för stunden.

Inga kommentarer: