torsdag 18 november 2010

Skylla ifrån sig

är ett vanligt mänskligt problem. Det är alltid något utanför en själv som styr, inte man själv. Har man ont i ryggen så är det dåliga gener, faktumet att man varken tränar eller äter bra lägger man inte så stor vikt vid. Samma med övervikt. "Träna?" "Nä jag har aldrig tränat""Alla får inte kickar av att träna" "Nä, jag äter så lite". Jag vet inte hur många ursäkter jag hört till att slippa ta tag i sin hälsa.

För 9 år sedan hade jag så ont av mina diskbråck, hade nästan ingen styrsel i höger ben. Men, jag hade ett val. Acceptera att vara fet och handikappad eller försöka kämpa och göra något åt saken. Det var tufft! Bara att gå till gymmet gjorde mig kallsvettig och jag fick nervpåverkan medans jag tränade. Mina första pass var kanske 20 minuter långa. Men, jag vann kampen! Kampen mot latmasken som bor i oss alla, den som säger att det är snabba lösningar vi vill ha..men i längden fungerar inte snabba lösningar utan vi måste ta hand om våra kroppar och vårda dem ömt!

Så, sluta skyll ifrån dig! Tänk på dig själv och prioritera din hälsa. jag lovar att det är värt vartenda svettdroppe!

Inga kommentarer: