söndag 19 september 2010

Röstat har jag gjort

och inte på SD. Däremot har jag funderat mycket över SD och deras roll i detta val. Många gånger när man kritiserar integrationspolitiken så blir personen anklagad för rasism. Att vara kritisk är för mig inte samma sak. Jag anser inte att vi lyckats speciellt bra att ta hand om de invandrare som kommit hit, vare sig psykiskt (tänker på långa väntetider innan uppehållstillstånd) eller rent samhällsmässigt-att hjälpa människor att hitta en plats i det svenska samhället. Däremot är jag helt emot att klassificera människor enbart baserat på religion eller utseende/färg. Jag är för ett samhälle där alla är välkomna att göra sitt bästa, där människor tar ansvar för sitt liv och sitt eget välmående, men också tar hand om varandra. Det som varit bra med att skicka in ett parti som SD i hetluften har varit att många heta potatisar kommit fram i ljuset. Där har de fyllt en funktion. Däremot, tycker jag inte de ska komma någonstans..men roligt med de hetsiga debatterna..

Inga kommentarer: