onsdag 15 september 2010

Jag är tråk, tråk, tråkig just nu

av olika skäl. Blir bättring. Men så mycket med barnen nu. Gabriel har precis börjat på Judo (måndagar o onsdagar) och sedan dans på söndagar..Felix har pingis på måndagar, gymnastik på torsdagar och lördagar..och någonstans i den här ekvationen ska vi vuxna få plats. Just nu går det inte. Men jag vet sedan gammalt att när rutinerna är på plats så finns det utrymme för oss med. men just nu hinner jag med jobb, kunder, barnen och inte så mycket annat. I måndags övade jag iaf lite koreografi, fyra låtar tror jag sitter på plats. Ikväll ska jag nöta igen. Bara så förbenat trött..o längtar efter mamma...fråga mig inte varför, för hon kan verkligen gå mig på nerverna..men skulle vara skönt att ha henne hemma i Stockholm ett tag. Vet att Gabriel saknar henne. Som tur är kommer hon hem när han fyller år. Då ska de baka och göra pannkakor tillsammans.

Gabriel går det iaf bra för, så stolt över mitt intelligenta barn (förvisso helt galen precis som jag) som har så mycket funderingar i sitt lilla söta huvud. Går kanonbra i skolan och just nu känns det som att det inte kan annat än gå bra för honom..jag hoppas det också..vem vill något annat för sitt barn?:)

Sedan måste jag ondgöra mig lite. Är så förbannat trött på mediamorsor..Varför kan man inte bara få vara nöjd med att vara mamma ett par månader av sitt liv? Jag hade inte ett dugg lust att hasta iväg till det gamla livet när jag precis fått ett nytt liv. Ibland tror jag faktiskt att det är viktigt att FÅ stanna upp, lukta på blommorna (bebisen;)) och bara vara i nuet. Det gamla livet tränger sig på förr eller senare iaf och den gamla kroppen är det aldrig för sent att återerövra. Bebisetiden däremot, den är snabbt passerad och kommer aldrig igen. Tänk på det alla stressmonster!

Inga kommentarer: