torsdag 3 juni 2010

Hygien

har jag funderat över ett tag nu..pojkarna börjar bli stora och det har ökat kraven på deras renlighet..så, på sistone har jag börjat reflektera över det där med duschande och tvättande och insett att många tonåringar idag INTE duschar varje dag och inte heller tvättar av sig och sätter på deo innan de går iväg. När jag sedan pratar runt om fenomenet illaluktande (ovättat hår som luktar härsket, svett, säng) tonåringar så inser jag att många vuxna inte duschar varje dag..det är kanske jag som är ufot(iofs inte så ovanligt;))? Ok, sonen behöver inte duscha så ofta ännu, men åtminstone 2 ggr veckan duscha o tvätta håret..o tvätta av andra delar oftare än så beroende på..

Iaf, att folk luktar säng kan inte bara bero på att de inte duschat på morgonen (en del duschar ju på kvällen) utan måste ju bero på hur ofta de tvättar och byter sängkläder. Själv är jag tvungen att byta var 5te 6te dag iom att jag inte riktigt tål kvalster och dessutom har en svettloppa till man;) (söt svettloppa). När börjar sängkläder lukta säng? För jag känner den lukten rätt ofta..

Så, hur ofta duschar svensken? Hur ofta bäddas det rent?

Inga kommentarer: