fredag 12 februari 2010

Lite fundersam

Läste på Afonbladet häromdagen att Sveriges största blogg är en blogg om en tjej som kallar sig "Kissie". Klickade således på länken till bloggen och blev...paff. Helt mållös faktiskt. Alltså, vad är det som lockar alla läsare? Det var shopping, det var fika hit, fika dit, pratade med den och den..opererade tuttar...restylane i läppar och tandblekning..om och om igen. Ingen djuplodning heller i dessa ämnen..För det går ju faktiskt att göra något intressant av ämnena, om man vill. Lite forskning eller artiklar om respektive ämne så blir det helt plötsligt matnyttigt..Men, det kan ju inte vara det läsarna vill, eller hur!

Nä, bloggläsarna verkar gilla saker som "Hade jag vart din unge Katrin, ja då hade jag fan skjutit skallen av mig. Priset till världens sämsta mamma går till…KATRIN! Grattis!"

FÅR man ens skriva så? Ok, tjejen är 18 år och kanske inte förstår bättre, men läsarna då? Vilka är det? Läser de den och skrattar åt henne? Eller gillar de henne? Jag förstår verkligen inte..someone please enlighten me! Jag upphör aldrig att förvånas.

Inga kommentarer: