måndag 22 februari 2010

Cornet fish

eller flöjtfisk hade jag ett lite närmre sammanträffande än jag kanske var helt bekväm med. Vi snorklade på morgonen en sista gång, havet var knallblått och stilla och kl var ca 8a. Det var verkligen kanonsnorkling, såg en massa fina fiskar och jag njöt i stora drag. Precis när jag var på väg upp och skulle grabba tag i trappan upp till pontonen (fortfarande med huvudet i vattnet) så klonkar det till rakt i sidan på huvudet, jag blev irriterad då det gjorde ont och jag blev väl lite överraskad..trodde nåågon kastat något från bryggan. Christer kommer efter mig och skrattar, det visar sig att en stor flöjtfisk hade fått panik och simmat järnet och missbedömt sin rutt och därför krockat med mitt huvud. Gha! Inte så allvarlig skada, men det blödde lite..mer en rolig berättelse..länkar till en bild

Inga kommentarer: