måndag 14 december 2009

Ätardagar

eller påfyllnadsdagar under diet. Är det något som behövs? Enligt mig beror det på. Jag har själv märkt att min viktnedgång inte blir sämre av att jag äter som jag vill under lördagen, men jag vet gott om andra vars viktnedgång avstannar om de äter helt fritt. Däremot tror jag att alla kan gagnas av att fylla på lite extra då och då under sin diet. Varför? Jo, blir man för tömd på energi så blir träningspassen sämre och sämre, det är svårt att motivera sig till att ta i för kung och fosterland om det inte finns någon energi att tillgå. Tar man i dåligt blir det sämre muskeltillväxt och man gör dessutom av med mindre energi under varje träningspass. Comfort zonen blir mao mindre och mindre. Hur mycket man ska fylla på varierar från person till person. Med vad varierar också. En del behöver lite extra fett medans jag personligen behöver mer kolhydrater. Däremot skulle jag inte fylla på om det är en person som har svårt att gå ner i vikt och fortfarande presterar på topp, utan skulle då vänta tills det behövs..därav påfyllnad;)

Inga kommentarer: