torsdag 19 november 2009

Kisse sover

Imorse så blev Zoe orolig och slängde ut kisse. Ångrade sig sedan då kisse skrek och tog in den igen. En halvtimme senare slängde hon ut den igen och då tog jag kisse. Åkte till Albano och så länge kisse fick vara i min hand så var den lugn. Vet. sa att den aldrig haft en chans och att den inte led annat än när den blev separerad..men det hade jag räknat ut redan..den ville bara vara varm och nära, det enda behov som den förstod att tillfredsställa Den hade aldrig något sugbehov då den helt saknade den instinkten pga sin stora gomspalt. Iom att jag missat det i måndags så var det bättre för Zoe (och de kvararvarande ungarna) om hon fick stöta bort den själv. Nu kommer hon inte leta efter ungen iom att hon själv stött bort den.

Inne på Albano gick det fort. Kisse fick ligga på handduken med min och vet.s hand runt den när den fick sprutan. Tog en sekund så var den borta. Jättejobbigt med rätt. Fotade gomspalten efteråt då jag själv letat bilder för att ha att jämföra med..och det fanns inte..hade varit skönt att se..låter kanske sjukt, men kunskap känns för mig lättare att hantera.

Inga kommentarer: