onsdag 23 september 2009

Det finns en första gången för allt..

Idag hade jag tänkt mig ett bootcamp pass efter jobbet. Eller, jag måste gå lite tidigare för att hinna, men strunt samma. Kommer dit med andan i halsen och byter om. Väl inne i salen upptäcker jag att det minsann är vikarie..jaha, spännande. Människan ifråga presenterar sig inte ordentlig. Han går ut för att han glömt tidtagarur..för att efter en stund återigen gå ut för att han glömt musiken. Mao, ingen bra start..Fem över börjar han iaf passet med uppvärmning..en kvart senare pågår fortfarande uppvärmingen som vid det laget snarare liknar ett friskispass..då gick jag. Under den här tiden har han skrikit ut sporadiska otydliga direktiv. Äh, jag vet inte..men när tjugo minuter av det 55 minuter långa passet redan gått till "uppvärmning" så kände jag att det inte var det jag hade kommit dit för..så jag gick och styrketränade. Kunde dock inte låta bli att tjuvkika och kunde konstatera att vikarien gillade kondition och koordination väldigt mycket. Mao, jag gjorde rätt som avvek och istället skötte min egen styrketräning. Däremot blir jag irriterad iom att det var min tid som det slösades med. Bra att ha i åtanke även för mig i framtiden.

Kom väl förberedd, att du klantar dig och gör fel i passet gör mindre än att du kommer sent och utan eller med fel utrustning.
Tala tydligt, var noga med att presentera dig
Respektera klassen, är det cirkelträning så är det det kunden förväntar sig

Inga kommentarer: