måndag 14 september 2009

Äppelkaka?

Hm..det är lite dumt med dans o gymnastik på samma dag..det märks att Gabriel inte riktigt orkar båda..måndagar är jobbiga utan dubbla aktiviteter. Iaf, jag och Felix gick ner till gymgrosisten och handlade naturellt protein medans Gabriel dansade. Sedan hade vi paus i 75 minuter och barnen åt mellanmål, sedan gymnastik. Vi blev hämtade och det var skönt för vi var trötta. Väl hemma blev det hemmagrillad kyckling:) Duschade barnen och tvättade håret på dem, sedan hjälpte jag dem med tänderna och smörjde in dem..Nu när de sover har jag gjort en proteinäppelkaka:

120 gr proteinpulver
2 äggvitor
1,5 tsk bakpulver
1 rivet äpple
1 kluvet äpple
kanel
lite salt
lite flytande sötningsmedel
3 msk vatten ca

200 grader 15-20 min (jag vill helst ha den lös i mitten så jag har den ganska kort)



rör ihop det till en hyfsat slät smet, häll det i en brödform (min klädde jag med bakplåtspapper). Det här är nästan exakt som Evelina gjorde till mig förra veckan:)

Inga kommentarer: