söndag 1 mars 2009

Det är sådana här dagar

som jag verkligen uppskattar det jag har. Det finns fördelar med att ligga och stirra upp i taket. Jag blir helt enkelt tvingad att stanna upp och reflektera.

Saker som jag har och som fyller mitt liv med glädje och kärlek:

1. En familj, bestående av en älskad make, 3 underbara barn, två katter och en knasig mamma
2. Ett hem, som vi fyller med liv och närvaro
3. Arbete, som jag gillar och trivs på och som ger mig friheten att leva (eller betalar för livet;))
4. Vänner, att prata med, att stötta och stöttas av och att glädjas med.
5. En frisk kropp, den må vara lite ontig, men den är trots allt ganska stark och frisk trots allt:)
6. Min själ och mitt inre fyllt av så mycket bus, livsglädje och kärlek att det räcker och blir över.
7. Träningen som ger min kropp kraft och fyller den med energi.

Jag vet inte, men jag ser mig omkring och ser så många som inte lever det liv de vill leva. Sedan tänker jag på hur meningslöst det känns. För, ibland känns det som att tiden är knapp, det gäller att vara här och nu, så mycket det bara går, för imorgon kan allt vara över.

Nu ska jag faktiskt pallra mig upp ur strandade sköldpaddsläget och ägna mig åt ett av livets måsten, dvs jakten på föda;) (alias storhandling)

Inga kommentarer: