måndag 2 februari 2009

PT dag och recept

och 3 kunder hann jag med. En avboking/ombokning. Sedan fort iväg och hämta Gabriel och ta sig till dansen. Träffade en kompis som jag inte träffat på länge, var otroligt mysigt och roligt:) Sedan hem. Gabriel och Felix tyckte det var roligt med nya rummet och Gabriel gillar att sova på en madrass på golvet:) Jag råkade somna en sväng efter att jag hade förberett peston och det var precis vad jag behövde. Fick all ork jag behövde för att orka stå en timme på xtrainern, riktigt svettigt och skönt! Mailade en kund som ville ha lite recept till frukost.

Favoritreceptet:

1 dl sportgryn (2 dl vatten)
linfrö
psyllium
salt
kanel (massor)
russin

Koka en stund tills det tjocknar, mosa sedan i en halv banan och ha i en äggvita, koka sakta under omrörning. Servera med lite cashewnötter på toppen.

Alt. byt ut bananen mot ett sött rivet äpple

Om du vill variera din frukost så har Saltåkvarn en bra mûsli och även andra bra produkter (ekologiska och näringsrika). Tex lättyogurt med müsli, linfrö, psyllium och några cashew kan vara jättegott och mättande.

Vill du göra smothie, prova då följande:

Juicebas, tropicana äpple 1 dl
Honungsmelon 1/4
1 äpple
1/2 banan
1/2 paket frusen mango
ev. en gul kiwi
Glöm inte röra ner psyllium, ett par tsk.

Inga kommentarer: